löpning på tom mage

Just nu sitter jag och äter min frukostgröt. Det blev en 5 km löprunda innan frukost idag. Det här med att träna på tom mage är jag ganska kluven inför. Att innan frukost träna är egentligen inget jag vill säga ger kvalitet på träningen. Man märker definitivt att kroppen är tom på energi och jag får ont överallt där jag annars inte får ont vid löpning. Idag fick jag ont i axlar och biceps av min löpning. Jag tror åtminstone att det är på grund av att kroppen inte har ordentligt med energi, men det är bara mina reflektioner. 
 
Men det ger samtidigt en kick. Man chockstartar kroppen och frukosten blir ännu odare. Jag tror att jag vinner mycket mentalt på att göra det någon gång ibland. Man kommer dessutom igång med dagen mycket snabbare. Hade jag inte varit te ochsprungit hade ja antagligen precis ätit upp min frukost och skulle nu påbörja projektet att göra mig klar, sen vänta lite till för att låta maten sjunka undan och vips skulle klockan hunnit bli väldigt mycket mer.
 
Nu kan jag istället njuta av min frukost, dricka en kopp kaffe och tadet lite lugnt innan jag börjar plugga.
 
 
 
1 Emma B.:

skriven

Tänk vad olika de är, jag presterar som bäst innan frukosten tidigt på morgonen. :P Ibland kanske jag tar en miniskål yoghurt innan jag drar iväg, men bara på långdistans 10km eller mer.

Svar: Ja, vi är väl alla olika ;)
Josefin Sjöberg

2 Pierre:

skriven

Kan ibland variera beroende på vad du åt kvällen innan. Om du planerar att springa iväg innan frukost så försök äta något lite mer kvällen innan så finns det nog lite extra energi över till morgonpasset. =)

Svar: Problemet är att jag sällan planerar att springa innan frukost, jag bara gör det för att jag e sugen :P
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer