Eftermiddagspass

När jag kom hem från skolan strax efter ett idag var tanken att jag skulle iväg och träna. Men det var väldigt delade känslor inför detta. Samtidigt som jag ville iväg var det väldigt skönt att bara sitta i soffan. Tillslut lyckades jag resa på mig och dra på mig träningstightsen och då släppte det. Energin återvände och ja cyklade relativt pigg till gymmet och rev av ett pass. Ganska likt ett av passen i förra veckan, men det gav ju så skön träningsvärk, att det var det värt. 
 
 
Jag tänkte att eftersom jag nubörjat publicera skärmdumpar från telefonen där jag börjat anteckna under träningspassen kunde jag förklara lite hur ja tänker. Jag har testat mig fram till att 3 set av varje övning är ganska optimalt för mig. Ja minskar antalet repetitioner per set. Om man tittar på dagens pass körde jag 10+8+6 repetitioner (på allt utom supinerade chins och axellyft med viktplatta) och siffrorna som står efter övningen är vilka vikter jag använt. 
 
På "enarmsrodd på bänk" körde jag t.ex. Med 10 kg de två första seten, 10 och 8 repetitioner. Inför sista setet på 6 repetitioner bytta ja till12.5 kg för att krama ut det sista.  På sista övningen däremot körde jag med 5 kgde två första omgångarna, och bytte till 10 inför sista men klarade då enbart 5 repetitioner. Och på mina supinerade chins körde jag med 30 kg hjälp och färre repetitioner.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer