Det var jag

Idag sprang jag med min syster. Fick i uppdrag att dra upp hennes tempo på 3 km. Denna syster är 8 år yngre än mig och jag känner igen mig själv så oerhört mycket. Löpningen i sig kändes bra för mig, men det märks att min syster har precis samma mentala spärr som den jag kämpar så med. Jag märkte dessutom hur långt jag kommitmed det arbetet.
 
Det fick mig att fundera och titta tillbaka här i bloggen. Jag har ju trots allt skrivit till och från i den sedan början av 2008 och det är ganska intressant att gå tillbaka och komma ihåg hur jag mått och hur jag känt vid olika tidpunkter i livet. När jag tänker tillbaka på detta reflekterar jag över att jag alltid varit säker på att jag kommer lyckas och att jag kommer "bli bra". Skillnaden mellan då och nu är däremot att jag nu vet att jag ÄR bra. Jag önskar att jag kunde åka tillbaka i tiden och krama den där flickan som skulle bli bra och berätta för henne att hon duger som hon är.... 
 
Nu blev det nostalgiskt. Vi tittar på bilder istället. 
 
1 Pierre:

skriven

Så det var du som sprang på andra sidan vägen som säkerligen har något namn?

Svar: Mycket möjligt. Var någonstans? Hade jag rosa jacka?
Josefin Sjöberg

2 Pierre:

skriven

Jag mötte två som sprang, en med rosa jacka och en med.. blå eller svart.. kanske.. jämnsides med motorvägen på väg norrut. Jag sprang söderut, hade svart tröja och en blå t-shirt över. Tyckte det såg ut som du åtminstone men när jag springer utan glasögon blir folk lite suddiga på distans och jag har märkt att de reagerar hyfsat negativt när jag försöker lista ut vem jag möter (vilket för dem blir någon äcklig människa som springer runt och stirrar på folk).

Svar: Haha :D min syster hade blå jacka, men vi sprang söderut och började vid LTH och sprang sedan ner längs tornavägen, så de va nog inte vi trots allt ;) Dessutom brukar jag också titta på de jag möter. Hälsar oftast oavsett om jag känner folk eller inte :P
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer