Lördagsträning och köttsoppa

Igår var planen att sitta ensam hemma plugga ite, kanske kolla på en film och sova ganska tidigt. Kanske till och med unna mig ett glas vin... Men vad hände? 
 
Helt plötsligt satt jag inte alls ensam hemma utan med 3 kompisar och vin och l och drinkar. Behöver jag säga att jag var sliten idag? Men det löste sig ändå. Jag sov länge, Fyllde på med vätska och slappade innan jag tillslut, strax innan klockan 14 stack till gymmet. Där sprang jag 5 km på löpbandet och pupade axlarna lite. Lagom lördagsträning med andra ord. 
 
Jag funderade lite på det här med att springa på löpband jämfört med att springa ute under tiden som jag sprang idag. Det är mycket lättare fysiskt att springa på löpband, lättare att hålla tempot uppe. Men mentalt är det ganska knepigt. Dessutom måste jag fixa ett par skor jag kan springa i inne. I nuläget har jag mina nike free när jag gymmar, och älskar dem. Men just vid löpning måste jag ha mer dämpning. Och oj ad man svettas på löpbandet, helt galet!
 
Nu sitter jag och mumsar i mig kött- och grönsakssoppa som jag blev vansinnigt sugen på. 
 
 
Ikväll är det en sittning påskolan för alumner och jag ska vara ansvarig för serveringen. Vilket innebär god mat och ingen alkohol. Efter det ska jag hem och sova och vila upp mig ordentligt så att jag kan få till ett underbart träningspass imorgon. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer