Lite om mig

I gårdagens inlägg verkade jag ju vara på bättringsvägen men tji fick jag. strax efter att inlägget publicerades somnade jag och vaknade med skyhög feber och var ynkligare än någonsin. Fram mot kvällen blev det bättre igen med några panodils hjälp. 
 
Idag har jag fått vara feberfri, men halsen är jag inte riktigt kompis med. Det dröjer några dagar till innan det blir träning för den här damen. Skolan lyckades jag trots allt tvinga mig till och städning av vardagsrumet också för den delen.
 
Sliten tjej
 
Jag fick för ett tag sedan en kommentar med önskemål att jag skulle berätta lite mer om mig själv. Jag vet varken om detta är en allmänönskan eller riktigt vad jag ska skriva, men jag tänkte att jag gör en punktlista med lite snabbfakta om mig själv så får ni väl helt enkelt säga till om det är något ni vill veta mer om.
 
  • Jag är 24 år gammal och bor i lund.

  • Jag bor tillsammans med min älskade sambo (även kallad Pågen) och min ögonsten till hund (aka Yoshi). Yoshi är 3 år gammal och helt underbar.

  • För tillfället pluggar jag till civilingenjör i maskinteknk med produktionsinriktning. Jag håller på att läsa de absolut sista kurserna och jagar nu examensjobb så attjag kan tamin examen till sommaren. 

  • Sedan jag var 12 år gammal har ja spelat fotboll, och sedan jag var 17 som målvakt. Under fotbollskarriären har det varit många skador, men värt varenda en. Jag spelar fortfarande och gör det i Lunds BoIS damlag där även mina två småsystrar spelar. Nästa sässong ligger vi i division 3 och jag hoppas på att vi kan hamna på topp 3.

  • Jag jobbar en dag i veckan på systembolaget i Dalby (utanför Lund). Jag trivs jättebra och tycker nästan det är lite synd att jag snart är färdigutbildaqd och ska börja leta jobb då jag trivs där jag är.

  • Jag har andra intressen utöver all den träning ni får följa här i bloggen, bl.a. fotografering och trädgård.

  • Jag längtar efter att bli vuxen på riktigt, men är samtidigt livrädd för det
1 Sandra:

skriven

Dum fråga kanske men vad jobbar man med när man är civilingenjör i maskinteknk med produktionsinriktning?

Svar: Det jag tycker är mest intressant är att analysera nuvarande prosuktionslinor och se brister och optimeringsmöjligheter i processen. Titta på hur man kan göra produktionen effektivare eller hur man kan öka kvaliten. Jag har även läst en del inom tillverkningsprocesser, så man kan anlita mig till att beräkna vilka tillverkningskostnader man har och vilken prissättning man därmed behöver för att det ska vara lönsamt.
Men det är väldigt brett. Men man kan väl säga att man jobbar med prosuktionsledning?!
Josefin Sjöberg

2 minatraningstajts:

skriven

Superkul att läsa mer om dig ju! Såna här inlägg är ju nästan roligast :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer