Lagrad julmust

Jag och pågen sitter hemma och myser av höstmörkret med lagrad julmust. VI har precis fått in den på  jobbet och jag var bara tvungen att testa. Och jag kan verkligen rekomendera den till den som på julbordet vill ha något alkoholfritt men som inte upplevs som lika sött, och lite mer vuxet i smaken än vanlig julmust. Man ja, socker är det ju fortfarande i den. 
 
 
 
1 Emma B.:

skriven

Oj, jag visste inte ens att de fanns lagrad julmust! Det ska jag köpa åt min fästman som är galen i julmust. :P (köpte första flaskan i början på okt).

Svar: Passa på snabbt.Den finns bara på systemet och brukar tydligen sälja slut snabbt. Vid första advent brukar de vara slut.
Josefin Sjöberg

2 Patrik:

skriven

Julmust är gott :) Även om det är socker i så är det väl bättre än om det skulle vara sötat med sötningsmedel?

Vet att någon för en massa år sedan sa sig bruka köpa julmust och spara till året efter, för den blev godare då. Kanske blir lite som den där lagrade?

Svar: Den här är lagrad på bourbon-fat så jag vill väl inte säga att det är samma sak ;)
Kmikalier eller socker är en smaksak. Jag föredrar lightprodukter, men det är för att jag vant mig vid det. Det bästa är väl egentligen vatten om man ska vaara sån. Men det hadlar ju om vilka mängder man dricker också :)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer