Klaustrofobi

Ikväll blev jag påmind om varför jag älskar att gå till gymmet på förmiddagar och eftermiddagar. För då är alla andra lediga. jag älskar att träna i ett folktomt gym där jag kan göra vilka övningar jag vill med vilken utrustning jag vill utan att behöva vänta eller känna mig stressad.
 
För att hinna med att krama musten ur mina axlar ikväll fick det däremot bli att besöka gymmet efter skolan. 
 
Så strax innan klockan åtta ikväll mötte jag pågen på gymmet och det var så fruktansvärt mycket folk. Jag försökte ändå hålla humöret uppe och började med en snabbis på crosstrainern för att mjuka upp, sen skulle det bli lite chins och dips i maskin. På vårt gym finns det 3 av dessa, men alla var upptagna. Så det började med att jag fick vänta. När en till slut blev ledig körde jag på ett tag och pågen joinade snart på den bredvid. 
 
Men att försöka röra sig in i rummet med fria vikter var inte ens lönt att tänka på. Alla bänkar var upptagna och likaså de flesta hantlarna. Men i hörnet med kettlebells och boxar var det däremot helt tomt, så det blev till att improvisera där. Lyckades få till ett motsvarande pass mot det jag tänkt mig och imorgon är det jag som kör morgonträning för benen.
 
1 Anonym:

skriven

jobbigt när det är mycket folk :)

2 Pierre:

skriven

Yepp, know that feeling, bro. Det är en av anledningarna som jag gillar att träna när de öppnar på morgonen.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer