Kylskåpsrensning

Allt fler jublar över att tentorna är över och de har fått sommarlov. Denna period har jag förvisso inga tentor, men jag har inte nått mitt sommarlov än. På måndag ska mitt projekt presenteras och jag kämpar fortfarande med att få klart rapporten och presentationen har jag inte ens börjat med.

Precis som alltid när man pluggar är det mycket lättare att städa. I förmiddags fick sovrummet sig en omgång och nu under eftermiddagen gick jag igenom kylskåpet ordentligt. Slängde burkar och tuber som har legat längst in och som nästan är slut. Det var på tiden.



Jag är verkligen i stort behov av en uppstrukturering av min kost. Jag vet hur jag ska äta och vad jag ska undvika för att min kropp ska må så bra som möjligt. Däremot efterlever jag inte det just nu. Det blir mycket småätande och slarvar med frukosten, för att inte tala om allt socker och snask jag trycker i mig. Funderar på att ta mig an en ny socker/godisutmaning under juni. Jag ska fundera igenom det där.

 

Genom att städa kylen insåg jag att jag ändå har ett relativt sunt utbud med vissa undantag. Man kan tycka vad man vill, men jag har trots allt förutsättningarna i mitt kylskåp att leva hälsosamt och göra rätt val. Jag funderar däremot på om jag bara borde rensa ut ännu mer, men jag antar att pågen hade fått spel då.

 

 

Jag gjorde även en inventering i frukt och grönsakslådan och där fanns mycket gott. Jag älskar den här årstiden då man kan frossa i frukt. Senaste veckan har jag köpt på mig meloner och mango. Avokado och passionsfrukt. Och så massa coctailtomater. Man får passa på när det är billigt.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer