Musik för självkänsla

I eftermiddags satt jag och skapade en spellista med musik jag kunde komma på som får mig att känna mig stark och självsäker. Men än så länge är listan inte så lång, den är bara 12 låtar, och tar därmed slut alldeles för snabbt. Därför vill jag ha tips och få veta vilka låtar som får er att känna er starka, snygga och framförallt självsäkra!

Det ska vara musik som får en att sträcka lite extra på ryggen, hålla huvudet högt och som får en att känna att man är oövervinnelig. Låtar som gör att man tänker "yes, nu kör vi" och trampar lite hårdare på cykeln eller tar lite längre steg på promenaden. Ni vet nog vad jag menar.

Så hit me med er bästa självpeppsmusik


I en gränd i budapest.
1 Jennifer:

skriven

Då måste jag tipsa om India Arie, alla hennes låtar är bra, men lyssna på "strenght, Courage and wisdom". Super bra!



Tack för härligt blogg!

2 Pierre:

skriven

Har inet så många. Oftast är det associerat till något som gör att man piggnar till.

Har ju redan gett förslag på "Just idag är jag stark" med Kenta Gustafsson med Ironman känslan bakom. När jag skulle simma över sundet spelade de "For those about to rock (we salute you)" av AC/DC som peppade upp mig den tidiga lördagsmorgonen. Den fungerar ännu. Sedan gärna något med lite riv i som exempelvis av Mustasch "The Challenger" eller "Dogwash".

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer