Jakten på poäng

Lite drygt halva juni har nu gått och det börjar nog bli dags att vakna. Det är lätt att gå och vänta på att osmmaren ska börja och helt missa att man faktiskt är mitt uppe i den.

När juni började lovade jag att jag skulle få ihop mina 100 poäng (1 p/km löpning, 0.5p/km cykel eller inlines). Jag har skrapat ihop ynka 21.5 p. Visst jag fick ett oväntat träningsförbud av sjukgymnasten i en vecka och har haft en dunderförkylning, men nu kan jag inte skylla på det längre, nu gäller det att kämpa på och komma ifatt.

Som sagt har jag lånat hem en träningscykel, så ikväll är min tanke att jag ska trampa framför sverigematchen. Detta blir direkt efter en fotbollsträning, men jag har ändå satt ett högt mål, jag ska skrapa ihop 20 km på cykeln ikväll. Jag har sedan lagt upp en plan med lite löpning, och mer cykling för att få ihop mina poäng. anledningen till att det blir mycket cykel är att det är skonsammare för mitt knä, som fortfarande är långt ifrån bra.

Utöver att filosofera om träning håller jag på att planera inför midsommar idag. Skriver handlingslista och att göra lista. Plockar och donar så smått och förbereder lägenheten för firandet. Bland annat har jag idag tagit in underbara pioner.


nyplockade pioner direkt från trädgården

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer