Dagens shopping

Förmiddagen har spenderats med cellprovtagning, caféfrukost med gammal vän och sist en snabbis inom stadium.
 
Efter att alltså idag ha kommit till vårdcentralen på rätt tid, hämtat ut P-piller på apoteket oc rastat hunden en snabbis så satte jag mig på bussen ner mot stan utan mat i magen. Jag mötte upp Emelie, min gamla vän från gymnasietiden occh även min föredetta kombo (som sambo fast kompis) på stationen. Vi letade upp ett litet mysigt fik där vi beställde latte och jag även tog en macka och juice. Vi diskuterade ett tag hur tråkigt det är att det inte finns några ställen i Lund dit man kan gå och fika nyttigt, eller åtminstonde hälsomedvetet. I alla fall inga ställen jag hittat.
 
Sedan gick vi över till att diskutera allt mellan himmel och jord som det brukar bli när man inte träffats på länge. Tiden rann iväg och plötsligt närmade sig klockan tolv och ag begav mig till Stadium för att titta på hantlar. Tänkte att jag skulle försöka komma igång med lite lätta övningar här hemma och då är hantlar bra.
 
Dock fanns det såklart inga som motsvarade mina förväntningar. Fanns massa kettlebells i olika tyngd och massa oknstiga balansgrejer. Jag kom dock hem med ett gummiband med handtag så får vi börja där och hoppas på att jag får upp lite styrka trots att jag känner mig som en skadeskjuten kråka med mitt knä. Ska ut och titta på nova i eftermiddag också, så det kan ju hända att jag kommer hem med fler leksaker då.
 
Nyinköpt leksak
1 Pierre:

skriven

Gummiband kan vara kul. Köpte en sådan när det saknades snö ute så man kunde försöka göra några övningar för längdskidåkning med styrkeinslag.. men har lekt med sådana på Core pass och det har fungerat.

Det finns ett "fik" mittemot Espressohouse vid lilla fiskaregatan som säljer sallader man kan antingen mixa ihop själv eller köpa färdigt. Finns även något som heter typ.. Green Castle vid Spyken. Där har jag dock aldrig testat men de verkar också vara någon form av salladsbar..grejs.

Svar: Men jag vill ju inte äta sallad till frukost :P Ska dock tänka på det när det är lunch som står på schemat ;)
Josefin Sjöberg

2 sara:

skriven

Kroppsövningar fungerar ganska bra i brist på annat ett tips är att hitta någonstans du kan göra pullups och chins (kan du inte själv så får pågen hålla dej i benen) man får riktigt snygg rygg av det och aven armarna får jobba lite, armhävningar i alla des former breda för pattarna och smala för gäddhänget (inte för att jag tror att du har nått men i förebyggande syfte), även dips från tex soffan med benen (el kanske nästan hela benen om knäet trilskar på en pall) e grymt för triceps e de för lätt så sätt hunden i knäet ; ) Sen har jag för mig att du e lite atletisk också och kanske då vågar dej på handstående armhävningar (vägg?) perfa för axlarna. Hoppas det kan hjälpa dej lite, hoppas det blir bra snart! Kram

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer