Hjärtlig löpning

Denna tisdag är jag ledig från jobbet. Då jag på förhand misstänkte att dagen skulle bjuda på underbart väder packade jag väskan igårkväll och steg upp tidigt imorse för att ta bussen ut till sommarstugan igen. Dock glömde jag min kamera hemma så ni får klara er med gamla bilder och mobilbilder, men det är ju inte fy skam.
 
På dagens schema stod 3 km löpning och det klarade jag av galant med en snittid på 5:48 /km. Detta är den bästa snittiden jag hållt på en löprunda sedan jag började ta tiden när jag springer. Visst, det är bara tre km, men det är trots det en mental seger för mig. Speciellt eftersom jag kände att jag hade kunnat fortsätta mycket längre.
 
Jag längtar verkligen tills jag ska få utöka rundorna, men samtidigt känns det som att denna perioden är väldigt bra för mig. Att verkligen få längta efter "ordentlig" träning och att få känna att jag gjort precis det jag ska, varken mer eller mindre med mina 3 kilometersrundor. 
 
Men det vitkigaste av allt: Jag känner mig så fruktansvärt stark just nu
 
 Dagens hjärtformade runda
1 Maria Paavola:

skriven

Grymt bra jobbat!! :-)

Svar: Taack :) Jag är så sjukt nöjd. Men vill ha meeeer!
Josefin Sjöberg

2 Emma B.:

skriven

SKITDUKTIGT JU! Heja heja! Du ska va kanonnöjd. :D "bara 3 km"??? 3 km är fan långt!

3 Annas VIKTiga liv:

skriven

Svar: Tack för tipset! Jag har faktiskt redan funderat på att köpa ett sådant :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer