Osminkad sanning

"Totalt utpumpad" är två ord som definitivt beskriver mig just nu. Jag körde mina 3 km löpning idag. Precis som förra gången sprang jag 1 km i taget med 2 minuters vila emellan. Detta för att kunna hålla så högt tempo som möjligt när jag väl sprang. Idag lyckades jag ligga på en snitt-tid på ca 5:30 per km vilket är ett högt tempo för mig. Specellt eftersom jag knappt tränat kondition på två månader.Med detta har jag utfört veckans två tillåtna löppass och har enbart ett styrkapass kvar som jag ska utföra med pågen imorgonkväll som fredagsmys.
 
Så nu sitter jag här i soffan halvt påklädd, nyduschad och osminkad och väntar på att pågen ska komma hem så ska vi äta paj, sedan göra paj och till sist titta på sommar med Ernst
 
Nyduschad och osminkad efter löpning
 
Det jobbigaste med att bara få springa tre km är nog att man bara precis hinner börja tänka och inte hinner tänka klart. Därmed lämnas man med alla tankar och funderingar efter det att man sprungit klart och då är de så mycket svårare att bearbeta.
1 SuperSHEro:

skriven

Stämmer till 100%... 3 km är för kort för att hinna tänka klart.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer