Hejdå semesterkilon

Jag sitter nu med en kopp kaffe och filosoferar lite. Som jag nämnde igår upptäckte jag att jag lagt på mig några trivselkilon den senaste tiden. Det är ju inte så konstigt med tanke på att senaste veckan spenderats i sommarstugan med vin om kvällarna, bröd till frukost och både glass och godis. Och till råga på allt har jag inte kunnat träna så mkt på grund av knät. Dessutom är det den där veckan ni vet innan den där andra veckan ni vet då kroppen binder lite extra vätska.
 
Men oavsett anledning till dessa extra kilon och bundna vätska ska det bort. Det är fortfarande sommar och jag lever i "semestermode" även om jag jobbar 50%. Detta innebär att jag kommer inte förbjuda lite vin då och då och jag kommer inte förbjuda den njutningsfyllda chokladbiten till kaffet.
 
Inga förbud, bara medvetet ätande. Allt jag stoppar i mig ska vara ett medvetet val och planerat, det ska inte slinka ner av en slump. På så vis njuter man dels mer av det man äter men man kommer även att äta mycket mer kontrollerat.
 
Det enda som jag faktiskt kommer förbjuda, det är bröd. Till att börja med även knäckebröd. Mackor är min svaghet. Jag kan klämma i mig hur mycket bröd som helst. Med ett tjock lager smör och ost och marmelad. Eller med skinka, senap och ost. Eller med Kaviar. Summa: Inget bröd.
 
Vad det gäller träning börjar ju sjukgymnastens program tillåta mer och mer träning. Jag kommer fortsätta ed mina plankor och armhävningar och få in löpning och styrka. Så även träningen trappas upp några steg och det är så himla skönt!
 
Så om två veckor hoppas jag att mina dumma öveerflödskilon försvinner, svullnaden har gått ner och att jag årterigen känner mig snygg och vältränad
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer