God Mu-rgon

Idag hade jag satt klockan på 08.45 för att få en välförtjänt sovmorgon. Den kvicktänkte läsare ser nu att detta blogginlägg är publicerat ganska långt innan det. Jag vaknade nämligen av något helt annat. När jag först slog upp ögonen kunde jag inte fullt ut lokalisera vad det var som lät. Var det en gammal bil somförsökte starta eller en gnisslade dörr? Nä, där var det igen och det var precis vad jag först tyckte: ett Romande.
 
Vårt hus ligger precis vid gränsen till Rvlunda skjutfält. Ett fint fält med vacker natur och på somrarna många fina djur. Får, lamor och highland kettles. De ska ju inte kunna ta sig ut från fältet, men så länge de inte räds vatten (vilket de oftast inte gör) så gör de det lätt.
 
Så idag när jag vaknade gick jag på toa och tittade ut ur sovrumsfönstret och fick se en ko. Eller förlåt, Tjur-kalv. Jag grabbade kameran och stack ut för att lokalisera den och inne hos grannarna stod den med en kompis.
 
 
Summa sumarum: Jag var ju redan uppe, så det var dumt att gå å lägga sig. Så nu sitter jag här och dricker kaffe och ska läsa lite bloggar.
1 Emma:

skriven

HAHAHA! Vilken rolig syn de måste varit!

Svar: Jo, det såg ganska roligt ut. Blev en så konstig kontrast. Det är ju inte riktigt små kossor :P
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer