Spenatquinoa med lax

Jag är nu hemma från tentan och har ätit middag framför Bigest Looser finalen. Det är inspirerande att se dem, men jag hade velat se de om ett år eller två igen, bara för att se hur de klarar det när det inte längre är en tävling.

Middagen blev spenatquinoa med lax, ett recept som jag hittade i senaste Topp-hälsa. Det var helt okej och gick väldigt snabbt att göra. Tyckte dock det var tråkigt att smaksättningen bestod av buljong så nästa gång får jag testa att smaksätta själv. Receptet hittar ni längst ner.

Nu inväntar vi med spänning andra avsnittet av Bigest Looser Sverige.



Recept Spenatquinoa (2 portioner)

2 dl quinoa
5 soltorkade tomater
200g frusen spenat
1 buljongtärning
200 g kallrökt lax

Koka quinoa och spenat i vatten tillsammans med buljongtärningen. Strimla tomaterna och rör ner när quinoan nästan är färdigkokt. Häll av överflödigt vatten och servera med kallrökt lax.
1 Mathilda - Photography:

skriven

Ser riktigt gott ut! Fler sånna här inlägg :)

2 EmelieMaria - Träning&annat:

skriven

Mums!! :D

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer