Frukostrutin

Det här med frukost är en hel vetenskap. Jag har tidigare ofta varit dålig på att äta frukost enbart av den anledningen att jag inte orkat. Jag har aldrig haft svårt att äta på morgonen och har alltid älskat frukost. Men jag älskar att sova också. Och hur roligt är det att gå upp ur sängen en kvart tidigare för att äta en skiva lingongrova med kaviar? Nej, inte särskilt.

Men nu är jag förälskad i frukost. Nr jag går och lägger mig på kvällen kan jag knappt vänta på att få vakna och äta frukost. Hur har jag lyckats med denna förändring då? Jo, det kallas rutin. Jag ser till att alltid ha fil/yoghurt, kesella och keso hemma. Jag fyller på mina burkar med fröer, nötter och flingor kontinuerligt och jag har alltid frysta bär i frysen.

Så varje morgon har jag nya val. Ska jag blanda ut filen med kesella eller keso? Vilka bär ska jag ha? Med eller utan flingor? Lite frusen mango kanske eller gojibär? Och allt detta finns alltid hemma, lättöverskådligt.



Bären förvarar jag i frysen (såklart) i Kesoburkar. Detta är underbart då de har genomskinliga lock, så det känns som en lösgodisbutik så fort man öppnar översta lådan i frysen.

De bär/frukter som för närvarande finns i frysens kesoburkar (från vänster på bilden):

Hallon
Körsbär - Ger en god sötma till kesellan, rekomenderas skarpt. Finns på Willys
Mango - Frusen mango funkar utmärkt som snacks till TV bara som det är
Blåbär
Björnbär

Genom att alltid ha dessa saker hemma är det inte heller svårt att slänga ihop en smoothie
1 EmelieMaria - träning&annat:

skriven

Åh vad smart att ha dom med genomskinliga lock sådär! Jag har bara massa bärkartonger löst i frysen hehe :P

2 Vic:

skriven

Jag blir sugen på bär..

3 Sara:

skriven

GUD vilket smart system :D Det blir till att leka härmapa när det gäller detta ^^ Jag har jättesvårt att äta på morgonen :/ Blir stressad och mår illa bara... Kanske lite valfrihet på morgonen kan hjälpa mitt problem ^^



svar: Ja, jag håller verkligen med dig om det! :)

4 Sara:

skriven

svar: Åh, tack så mycket för tipset :) Grapefrukt är supergott juh ^^

5 Julia:

skriven

Smart idé med kesoburkarna, det ska jag komma ihåg!

Första gången jag är inne på din blogg men jag lovar att återkomma, du verkar ha en skön energi!

6 Emelie:

skriven

Vad är det för frö, nötter och flingor du har i burkarna? Behöver lite inspiration ;)

7 Pierre:

skriven

Det där var ju faktiskt smart.. duktig flicka! Det där inför jag hemma, så får man äta mer keso också! Så, vad har du mer för idéer?

8 Josefin:

skriven

haha Pierre, du får väl hålla dig uppdaterad på bloggen så kan du nog få fler tips :P

9 Smsa Låna:

skriven

Megafin blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

10 Pierre:

skriven

Jag håller redan på och letar idéer ;)

Men måste instämma med resten, riktigt trevlig blog!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer