Den perfekta boosten

Det jag sa till Pågen igår innan jag somnade var att jag hoppades det skulle bli fint väder idag. Det blev det minst sagt. Solen har strålat hela dagen idag och liksom hånlett till mig när jag suttit inne och pluggat.

Men under eftermiddagen drog jag på mig löparstassen och passade på att lapa i mig lite solsken. Jag sprang lite på måfå och njöt av naturen och solen. Tittade på himlen som var orange då solen började gå ner. Jag kom på mig flera gånger med att njuta. Jag höll huvudet högt och tänkte inte så mycket på hur snabbt det gickeller hur långt jag skulle.

Efter varje fem minuter uppdaterar runkeepertanten mig om hur det går. Inga imponerande tider två första kilometrarna, men jag brydde mig inte så mycket. Jag sprang över lite sumpmark, så tårna blev blöta (alltid dessa tår!) och det sög rätt kraftigt i låren. Men utsikten var fin. Åkrar och bondgårdar i solnedgången med de skånska pilalléerna.

Efter 3 kilometer kommer jag på mig själv att jag varken är särskilt anfådd eller trött i benen. Så jag fortsätter. Och ja, det slutar på dryga 6 kilometer och jag är supernöjd. Inte nog med att det är längre än jag sprunigt på jag vet inte hur länge, det är även en helt okej kilometertid. Varje kilometer går bara snabbare.

Ett löparmål jag nu blivit medveten om att jag har det är att springa milen på under en timme. Och det ska jag klara innan sommaren. Borde verkligen inte vara några problem om jag får så härliga rundor som idag.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer