Chili och avokado

Det blev en god Chili con carne till middag med en halv avokado till. Jag älskar att bryta av den lite småstarka chilin med kall avokado medans Pågen inte gillade det alls utan hellre åt bröd till. Väldigt mättande och väldigt gott. Man kan slänga i lite vad man råkar ha hemma. Vi fick komplettera med krossade tomater och de stora vita bönorna, annars hade vi resten hemma. Den här gången hade jag utöver det i kidneybönor, nötfärs, lök och majs. En skvätt mjölk och massa kryddor.



Nu ska jag och Pågen in till Malmö Opera och se Les Miserables.
1 Karin:

skriven

Ser smaskens ut:)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer