Ny favorit

För några veckor sedan köpte vi för första gången hem matvete. Vi har testat det i olika former, kokt i buljong till kyckling, i gratäng och igår istället för ris till korvstroganof. Både jag och Pågen är helt sålda på  det och det är helt klart en ny favorit som flyttat in i skafferiet för att stanna. Det är mycket godare än både ris, bulgur och couscous och erbjuder mycket variation.



Matvete innehåller nästan dubbelt så mycket protein som vanlig ris och är dessutom en långsammare kolhydratkäla. Med andra ord: Tummen upp för matvete!
1 Erika:

skriven

Ska införskaffas idag. Tack för tipset. Några enkla recept som man kan använda det i?

2 Josefin:

skriven

Matvete funkar perfekt att koka med lite buljong och till det äta stekt kyckling. svårare behöver man inte göra det :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer