Nytt hår

Äntligen har jag landat i soffan för kvällen. Den här "lediga" dagen har gått i ett. Under förmiddagen hade jag en frisörtid bokad. Det är min form av lyx att gå till frisören. Det är så lugnt och avkopplande att bara sitta där, snacka skit med Josefin (min frisör alltså, inte mig själv) och få håret tvättat. 
 
Planen idag var att få det ganska mycket mörkare och klippa bort det slitna. Som vanlig efter att jag har varit hos Josefin är jag grymt nöjd. Vi sparade en hel del av mitt ljusa hår överst och färgade sedan i två olika bruna nyanser. I och med att hon la i slingor kommer utväxten inte bli så jobbig nu som när jag hade riktigt mörkt hår. Dessutom kommer det funka helt okej när jag åker till thailand i och med de ljusa slingorna. Sen kanske det inte syns så mycket, men det blev nästanen decimeter kortare.
 
 
Sen är det ju alltid skönt att vara nyfärgad för att de gulaktiga pigmenten försvinner. Och för att håret blir så lent efter frisörbesöket. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer