Morgonlöp i pissregn

Hela december har det sett ganska lovande ut för en vit jul även nere i Skåne. Men på julafton började det regna och har mer eller mindre gjort det sen dess.

Men i motse trotsade jag både vädret och det varma täcket och sprang 5 km innan frukost. Det längsta jag sprungit utomhus på ett rätt bra tag nu. Det kändes bra och om det inte var för tidsoressen hade jag nog fortsatt en bit till. Men den här gången sprang jag för att hämta min cykel och var tvungen att stanna för att hinna hem och fixa mig innan jobb. Men 5 km avverkade och ett pass närmare mitt mål. Hoppet lever än.

När jag väl torkat var det dock dags att bege sig ut igen. Nysminkad cyklade jag till bussen i duggregn och sitter nu på den och ser ut som en tvättbjörn.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer