Kickar igång veckan

Jag ska inte klagapå att det kommit snö redan i december, det ska jag verkligen inte. Jag ska inte heller klaga på att det är så pass kallt att snön ligger kvar. Jag menar, förra året kom ju inte snön förrän... detta året. 
 
Men kom igen, 13 grader kallt och oplogade cykelstigar gör det ju inte lättare att faktiskt ta sig till gymmet srax efter klockan 6. Men hur som helst gjorde jag det. Jag var där 06.35 efter en seg cykeltur som nog tog 20 minuter istället för 5. Men tur var väl det, för det visade sig att gymmet öppnar inte förrän 06.30 på måndagar när jag trodde det var kl 06.00.
 
Hur som hest startade jag denna veckan med att säga hej till axlarna som fått vila på tok för länge. Kort och intensivt körde jag och klockan 07.45 var jag åter hemma. Nu sitter jag och dricker kaffe och försöker återfå någon temperatur i kroppen, men det är inte svårt. kylan har nått in långt i skelettet och tar nog ett tag att driva bort. Och det värsta är att jag snart ska ut igen för att bege mig till skolan.
 
Känner mig alltid lika dum när jag fotar på gymmet. Måste sluta med det. Att känna mig dum alltså
 
Ikväll står det fotbollsträning på schemat, innomhus som tur är, och fram till dess är det plugg som gäller. Effektiv måndag när den är som bäst.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer