Godmorgon

Klockan ringde första gången 05.55 och andra gången 06.04. Efter ytterligare någon minut masade båda jag och pågen oss ur sängen och bytte om till träningskläder. Jag bjöd idag med pågen på mitt älskade benpass och till skillnad från förra veckan satt övningarna precis där de skulle. Jag tror det finns två anledningar till det. Den första och viktigaste anledningen är att jag samlat ihop mina tankar, tog det lugnt i helgen och nu känner mig lite mindre sressad över allt som händer och har ett betydligt störra fokus i det jag tar mig för. Och den andra anledningen tror jag är statiska utfall med bakre foten på låda. Att starta dagen med den där underbara krampande känslan i gluteus maximusinnebär att dagen inte kan bli dålig.
 
 
Dagens pass bestod av ett rejält gäng benböj, marklyft, statiska utfall med bakre fot på låda och avslutningsvis 5 minuter på löplabbet för at få bort den värsta stelheten. Så nu är jag snart redo att starta dagens plug och måsten. Ska bara ta en kopp kaffe till först. Kanske två. 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer