Every day I pray it's legday

Jag försov mig imorse. Tänker jag lite på det såhär i efterhand är det inte så konstigt egentligen. Igårkväll tittade jag och Pågen på film. Vi tittade på warhorse på viaplay och sa att vi skulle pausa när vi blev trötta och se klart idag istället. Dock fastnade vi i den och när klockan slog midnatt var det bara 35 minuter kvar så vi kunde ju lika gärna se klart den. Jag somnade nog vid 01..
 
Hade ställt klockan på 6 med målet att vara på gymmet innan 7. När klockan var 08.15 vaknade jag och hade ingen aning om att jag tydligen stängt av larmet. Vet inte  hur jag tänkte när jag tyckte det skulle räcka med 5 timmars sömn. Sltsats: jag behövde nog de där två extra timmarna. 
 
Jag landade in på gymmet strax innan 9 med en proteinshake i magen och körde ben i en timme ungfär. Även idag mest fokus på benböj. Det är verkligen en av mina favoritövningar för tillfället. Och idag tog jag för första gången 50 kg! Jag vet att jag klarar tyngre, men har inte testat att maxa. Hur gör man för att testa hur mkt man kan ta i benböj?
 
Köpte en celsius för att komma över morgontröttheten som lätt smyger sig på när man sovit längre än planerat
 
Dagens pass bestod av enbart 3 övningar. Körde lite på känsla och lyckades få benen att krampa rejält efter alla övningar. Skönt när man måste upp och springa några steg direkt efter för att skaka loss och kunna fortsätta.
 
Benböj

15*35 kg
15*35 kg
10*40 kg
10*40 kg
7*45 kg
7*45 kg
5*50 kg
5*50 kg
20*20 kg
 
Statiska utfall med bakre fot på låda
Sätter vänster fot på golvet en bra bit från lådan (50cm hög låda) och gör 10 böj med en kettlebell i var hand. Vikten som står angiven är de två vikterna summerat. Dvs 18 kg innebär 2 st 8 kg kettlebell. Sedan byter jag ben och gör lika många på höger ben. 
 
10*20 kg
10*16 kg
10*16 kg
 
Benpress i maskin

10*100 kg
10*109 kg
10*109 kg
 
 
Edit:Detta var för övrigt pass nummer 50 sedan den 1/10, 30 to go

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer