En riktigt god morgon!

'Under mina lediga juldagar (hela 4 stycken!) Har jag varit fullt medveten om att det i mellandagarna skulle vara långa jobbdagar torsdag fredag lördag och nyårsafton. Så  ni kan ju tänka er min lättnad när jag under gårdagens trötta dag insåg att jag faktiskt bara skulle jobba halvdag idag. Helt plötsligt fick jag en hel förmiddag till förfogande. 
 
Hjärnan började direkt fundera över hur jag skulle spendera förmiddagen för att få ut så mycket som möjligt av den. Gymmet 06.30, hem äta frukost, kanske sticka ner på stan och handla inför thailand, eller börja packa, eller städa.Sen bestämde jag mig för att inte planera så himla mycket. Trots allt var denna förmiddag bara extra tid jag inte räknat med. Så jag tog sovmorgon. Snoozade med hunden i 2 timmar innan jag gick upp och masade iväg till gymmet.
 
 
Väl på gymmet blev det benen som fick jobba. Jag kände mig sjukt stark och passet gick bra. Tog personbästa i benböj i smithmaskin, 60 kg. Jag tackar den extra sömnen och all julmat för det. Några utfall och marklyft senare drog jag en 4 minuters svängom på löpbandet. 
 
Och trots min 2 timmar sovmorgon var jag hemma och färdigtränad strax efter 9.30 och njuter nu av morgonkaffet framför biggest looser. Jag är utvilad, pigg och nöjd. 
1 JHH:

skriven

oj vad imponerad jag är!! skulle aldrig klara av att gå upp och träna om jag hade ledigt! grymt!

Svar: Det handlar ju om att jag tycker det är roligt, och det man tycker är roligt och får energi av, det är det man gör när man är ledig ;)
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer