Transportlöpning

Idag hade jag lovat pågen att jag skulle komma och kolla på hans match. Han spelar amerikansk fotboll och matcherna spelas på andra sidan stan och är jättelånga med nästintill obegripliga regler.

Men hurtig som jag är bestämde jag mig i början av veckan för att jag idag skulle slå två flugor i en smäll. Räknade med att det skulle vara ca 6 km, dvs dubbelt så långt som jag vant mig vid att springa de senaste veckorna. Tanken var att hålla ett lågt tempo och bara se till att hålla igång fötterna. Men det gick betydligt snabbare än jag räknat med...

Så vid lunchtid drog jag på mig tights och löparskorna, packade busskort och lite kontanter och uppdaterade min spotify-lista. Jag började springa och insåg snabbt att det skulle bli varmt, så knöt jackan runt midjan och fortsatte. Ju lägre ner mot stan jag kom desto mer folk omgav mig. Det tillsammans med den svaga nedförsbacken fick mig att trycka på lite extra i stegen.

Jag sprang fram till Konsumbutiken nära planen och det slutade på 5,8km i ett bra tempo. Jag gick in och köpte en nektarin, vitamin well sparkling water med blodapelsinsmak och fitness. Så nu sitter jag i solen och myser.

1 Maria - Helt (h)ärligt:

skriven

Åh vilken underbar dag. Härligt! :-)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer