Shape-Up

Det har hunnit bli augusti och jag jobbar på i vanlig takt Dock har jag en Turkietresa som hägrar efter denna månad och då planerar jag att vara i form. Jag ska vara i bättre form än jag någonsin varit. Jag har därför börjat använda "shape-up"-appen för att få lite koll på hur mycket jag äter. Men framförallt hur lite jag äter. De dagar jag tränar har jag problem attfå i mig tillräckligt mycket nämligen. Igår slutade jag på 1000 kcal för lite trots ett tappert försök med både vin och choklad på kvällskvisten. Menjagtränade ju också väldigt mycket igår.
 
Jag tycker hur som helst att appen är väldigt intressant att använda, för man blir mycket mer medveten om vad och hur man äter. Vi får se hur länge jag orkar använda den och bokföra allt jag äter, men vore häftigt om den kan hänga med ett tag så att man kan se lite resultat på det.
 
Dagens jag och dagens kvällsmat.
 
Så vad säger augusti då? Mycket träning, medveten kost och enriktig formtoppning. Nu kör vi!
 
 
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer