Proteingröt

Besöket på gymmet flöt på bra. Snabbt och effektivt. Avslutade passet med att örda axlarna lite extra med hantlarna. En sån skön känsla när man känner sig totalt utpumpad i musklerna. Även skönt att känna träningsvärk i magen efter gårdagens 15-minutare
 
Eftermiddagen har gått åt till plugg och.. slappande om jag ska vara helt ärlig. Snart är det dags för fotbollsträning och jag laddar med gröt. Jo, jag vet, gröt är frukostmat, men jag älskar frukost. Och nu blev det alltså gröt till middag. Gjorde min absoluta favoritgröt, havregrynsgröt delux. Enkelt, snabbt och mättande. Idag blev det med en liten twist av blåbär då jag köpt arlas proteinberikade mjölk med blåbärssmak. Nog första och sista gången då det är massa onödigt socker i den, och så mycket blåbär smakade den inte heller. Skulle väl vara istället för sportdryck och sånt efter/innan/under träning i så fall.
 
 
Recept på min gröt: 
1 dl havregryn
1 dl vatten
1 dl mjölk (idag proteinmjölk  med blåbärssmak)
1 ägg
 1 nypa salt
 
Alla ingredienser blandas ihop och ställs in i micron i 2 minuter, tar ut och rör runt med en gaffeloch ställer in i micron i ytterligare 2 minuter. När den sedan är klar blandade jag idag ner lite frysta blåbär. Annars kan man toppa den med vad som helst, en favorit är honung och kanel. 
 
Idag serverades den med kall proteinmjölk.
1 Petra:

skriven

Jag smaka den mjölken igår och den var okej. Kanske inte någon jag kommer att handla varje gång jag är iväg och handlar, men någon gång då och då kommer den nog att hamna i krogen.

Svar: JO, den var ju helt ok.. men tror att jag kommer testa att köpa den neutrala istället för att se hur stor skillnaden är, just för att kolla om det är mindre socker.
Josefin Sjöberg

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer