Proteinfluff med jordgubb/vanilj-smak

Satt och funderade påvad jag skulle äta till mellanmål idag då jag kände att lunchen inte gav mig tillräckligt mkt energi. Jag googlade rutn lite och kom fram till att det fick bli lite proteinfluff. Dock missbedömde jag lite och ag har nu gjort fluff till ett helt kompani. Har slevat upp en tredjedel i en tallrik med lite solroskärnor, torkade tranbär och en sönderklippt torkad aprikos. Resten står i frysen så får vi se om det går att äta som glass en, jag har ingen aning.
 
Resultatet blev riktigt gott, ämpar både sötsug och hunger och receptet får ni här:
 
Jordgubbsfluff

200 g frysta jordgubbar
½-1 dl vatten (beroende på hur fast man vill ha det)
45 g proteinpulver med vaniljsmak
 
Mixa ihop jordgubbar och vatten till en jämn smet. Lägg över jordgubbskrämen i en skål och häll på proteinpulver. Vispa med elvisp tills det är fluffigt. Bli inte rädd om det ser grynigt ut i början, det ger med sig. 
 
 
1 Emma B.:

skriven

ser gott ut! kanske ska ta och prova någon dag. :)

Svar: funkar tydligen bra att ställa i frysen också så blir det som glass (men inte för länge, för då blir det stenhårt :P)
Josefin Sjöberg

2 Pierre:

skriven

Bra tips, copy copy!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer