Jag är ganska bra trots allt

 
Precis som förra onsdagen planerade jag en löprunda på 3 km efter jobb. Förra veckan gick det ju inte jättebra och energimätaren stod på noll när jag skulle ge mig ut. Jag tog det lugnt och var nöjd efteråt trots pinan det var under tiden. 
 
så idag har jag funderat hela dagen hur gör jag för att undvika att det blir lika skitjobbigt som förra gången?! Till att börja med förberedde jag imorse genom att ha kompressionsstrumpor hela dagn på jobbet. Varmt som sjutton, men himla skönt faktiskt med lite mindre svullna och matta ben.
 
Tankarna hann svänga fram och tillbaka många gånger under dagen och när jag satt på bussen hem och läste om handbollsmatchen (OS-kvartfinal mot danmark) blev jag oerhört opeppad och resonerade som så att jag faktiskt inte behövde springa idag. Har planerat in ett längre löppass på lördag och har ju faktiskt tränat söndag, måndag och tisdag. dessutom ska jag både gymma och träna fotboll imorgon. Kan ju bara lägga till lite mer kondition på gymmet morgon så kan jag sitta hemma och titta på handboll ikväll. 
 
Väl hemma satte jag igång TVn och fixade en tallrik med fjällfil, mandlar, tranbär och solroskärnor. När jag fått i mig det hade det gått en kvart av matchen, och jag kände mig inte helt nöjd. Så jag bytte om, tog med hunden och sprang mina 3 km. I ett himla raskt tempo dessutom och det gav så oerhört mkt energi och nu sitter jag här och ler fånigt över hur nöjd jag är och hur skönt det var. 
 
 
 3 km snabb kortdistans med kissepaus för hunden. Då blir man såhär cool, stolt och fjantig

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer