Gym-döden

Igår dog jag. 
 
Jag och pågen begav oss till gymmet igår eftermiddag när de öppnade. Planen var att köra en kort uppvärmning, gymma överkropp, köra lite extra mage och sedan avsluta med ett lite längre pass på crosstrainern.
 
Uppvärmningen fungerade utan problem, några mminuters rodd och sedan var jag klar att köra. Vi gick runt maskinerna ganska snabbt och det kändes okej,mn inte mer än så. Jag kände att det liksom inte riktigt gick. Jag kunde inte maxa. När vi gick vidare till mage gick det som en dans igen och jag gjorde mig mentalt redo för att följa OS-seglingen på crosstrainern. 
 
Men där tog det stop. All min energi var som bortblåst och jag kämpade i fem minuter och tänkte att snart kommer jag igång, snart. Men inte då. Det var inte mer än att ge upp och inse att uppladdningen inte varit den bästa för lite mat, fel mat och för lite dricka. Bakläxa på den och bättre lycka nästa gång!
 
Idag däremot laddar jag med denna mat innan träningen:
 
Ugnsbakad lax med pesto. Till det klyftpotatis och några rädisor.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer