Dubbelt upp

Som jag skrev tidigare, jag sprang innan idag. Sträckan blev 5.8 km och i ett ganska högt tempo. Men då lund är en stad som lutar är det svårt att undvika upp och nerförsbackar. och om man inte springer en runda, utan springer från punkt A till punkt B så blir det ju lätt uppför eller nerför hela vägen. Idag blev det nerför hela vägen och därför gick det inte att hålla ner tempotäven om man försökte. 
 
Första kilometern var kämpig men sen när jag väl kom in i det och blev lite varm i kroppen så bara flöt det på. Hade kunnat fortsätta ett tag till, men det kändes trots allt oerhört skönt att ha dubblat sträckan jag vant mig vid att springa senaste tiden. 
 
Sedan jagbörjade gå hos sjukgymnasten i maj någon gång har ag inte sprungit mer än 3 km åt gången och att då idag utan minsta problem kunna springa 6 km känndes som en seger.
 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer