Det är inte roligt jämt

Det är inte alltid lätt att kombinera livet med det man vill träna. Jag hade planerat in 3 km löpning idag för att jag ska hinna med det denna vecka utan att det kommer ivägen för fotbollen. dock har ag jobbat hela dagen idag och som vanligt var jag helt slut i både kropp och huvud. Men jag hade bestämt mig. Så när jag kom hem bytte jag om direkt trots att energinivån var låg och gav mig ut. 
 
Och det var en riktig jäkla pina. Jag ska inte hitta på någon solskenshistoria om hur allt det jobbiga var som bortblåst när jag väl kom ut, för det var det inte. Mina ben var stumma, det gick långsamt och jag kunde inte för hela världen förstå hur jag skulle ta mig runt. Och till råga på allt gjorde jag missen att inte ha kompressionsstrumpor, så vaderna blev hårda som sten efter bara några steg. Men jag la om fokus till att lyssna på Soran Ismaels sommar i hörlurarna och sänkte tempot en aning. 
 
Visst, till slut tog jag mig runt och DÅ, då kändes det skönt. Nu när jag sitter i soffan och har ätit kyckling till middag, då känns det ännu skönare. Men under rundan; Då var det banne mig inte ett dugg skönt. Och svettig, det blev jag också.
 
1 Maria Paavola:

skriven

Det är vid såna tillfällen man får berömma sig själv för att man trotsade sin trötthet och begav sig ut och dessutom gjorde den planerade rundan! Alla träningspass är inte roliga, såna här dagar är det nog mer mental än fysisk träning tror jag... Bra jobbat i alla fall!! :-)

2 Emma B.:

skriven

SKITBRA jobbat ju!!! Alla har sådana dagar ibland. :) Men det är bra jäkla strongt och ta sig igenom träningen då! Stor eloge till dig, hoppas du är riktigt nöjd/stolt över din prestation. :)

Svar: None
Josefin Sjöberg

3 Pierre:

skriven

Sjukt bra! All träning är bra träning och det är inte alltid bara musklerna som ska tränas upp. ;) Planerar du att springa efter jobb, ät något i god tid innan, en 1,5 - 2 timmar innan och då menar jag inte nötter utan en macka eller så som mättar. Yoghurt med lite gojs i är bra de me. Försök även springa vid samma tid på dygnet, så vänjer sig kroppen. (Ja, även jag vet att det är en omöjlighet i verkligheten). Tar det fortfarande emot när du kommer hem, ät litet och vila. Försök dock att vila ståendes. Är jag trött och hamnar på soffan blir jag inte piggare =)

Svar: Du är så klok Pierre :) Jag hade tänkt ta en proteinshake innan jag sprang, tycker de mättar grymt bra utan att man får håll, men mina shakers luktade äckligt så det gick inte :P
Josefin Sjöberg

4 sara:

skriven

Jag tycker du e duktig som kämpar på. Att träna handlar precis lika mkt om att kunna pressa sitt psyke som att kunna pressa sin kropp och tydligen så lyckades du med en av det idag! Kämpa på tjejen ; )

5 Pierre:

skriven

Ska du inte vara sån ;)
Diska dem lite då och då är ett hett tips ;)

6 LINNÉA DAHLGREN:

skriven

Svar: Amen oj, väldigt nära varandra skulle jag vilja säga! Haha

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer