Pofibermacka

Jag tycker det är jätteroligt när man hittar små enkla recept på olika bloggar som bara är att testa mer eller mindre direkt. När nu många av de bloggarna jag läser har skrivit om "Pofiberbröd" och jag insåg hur enkelt och snabbt det var att göra var jag ju tvungen att testa.


Det blev alltså en liten kvällsmacka för min del. Pofiberbröd med philadelphia (light), ruccola och kallrökt skinka. Till det också en satsuma som i affären marknadsfördes som clementin.Brödet blir ganska torrt, men det gör inget med rätt kryddor i degen och rätt pålägg på toppen. 

För att göra mackan blandade jag ihop:
1 ägg
25 g smält smör (inte margarin!)
3 toppade matskedar pofiber
Kanel och salt (man kan testa sig fram med olika kryddor)


Sen gjorde jag en liten boll av det, plattade till den och stekte i smör.


För de som undrar: Pofibrer hittas vid de glutenfria produkterna och ett paket kostar ca 10 kr.
1 vonskareng:

skriven

men de smakade rätt gott ändå eller? :)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer