Kålsoppedieten

JAg vet inte vad som fick mig att komma på denna idiotiska idé! Men då det nu utvecklats till en tävling mellan mig och sambo kan ja ginte bara strunta i det. Tävlingsmänniskan i mig är för stor.

Vi började igår, på dagens matschema stod "Grönsaker och soppa hur mycket du vill". Det var inga optimala förutsättningar med för lite sömn och dålig planering, så till frukost blev det några morötter och till lunch sedan soppan. Fram emot kvällen innan jag skulle jobba igen blev det stekta grönsaker.

Till och från mådde jag riktigt dåligt, och jag saknar min mat!!!

Idag mådd ejag riktigt dåligt när jag vaknade. hungrig och trött. Men dag 2 får man även äta frukt och potatis!!! Så efter en kokt potatis och lite soppa hade jag tillräckligt mycket ork för att ställa mig och steka potatis.

Men ikväll ska vi påkräftskiva, så jag kommer ju garanterat att bryta dieten redan idag, men so?

Jag är verkligen inte övertygad av den här dieten...
1 Lisa:

skriven

Vad var det ja sa. Det är mycket viktigt att vara planerad och äta varierat med denna diet. Annars blir kålsoppa något man inta kommer tåla resten av livet. Om man dessutom inte behöver dieta så måste det kännas helt omotiverat! Sköt pm er! Kram!!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer