De gömda spåren

Innan jag flyttade (december förra året) hade jag tre utmarkerade löpslingor i närheten av lägenheten. 3km, 5km och 10km. 5:an var min favorit och jag sprang den (i perioder) ganska ofta. 10:an däremot lyckades jag aldrig hitta de sista 3 kilometrarna på, sprang alltid fel.

När jag nu flyttat ut på östra torn har jag sett likadana markeringar lite sporadiskt här och där i olika färger men aldrig lyckats få en sammanhängande bild av dem. Så i förmiddags när vi var ute och gick hittade vi en röd prick och bestämde oss för att försöka hitta det röda spåret. Till slut kom vi till en skylt där det stod att starten för den röda 3km slingan var. Vi följde den en bit och när vi nästan var hemma igen vek vi av från den. Men nu vet jag i alla fall vart den går, och det är ju en början.

En annan dag ska jag lokalisera det gröna och det gula spåret. Efter att ha läst runners är jag väldigt sugen på att lägga in ett långpass i lugnt lugnt tempo varvat med gång, då anske jag ska försöka hitta spåren också? Och jag ska även fixa hem iTunes så jag kan ladda ner alla podcasts som Sara pratar om.

1 valleria:

skriven

fin blogg :)

allt bra med dig?

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer