Välbehövd urladdning

Jag ska vara helt ärlig och säga att denna vecka varit katastrofal träningsmässigt. Jag har skjutit upp varenda pass. Det har inte funnits tid, och när det funnits det har jag varit helt slut. Likaså idag. Jag sov halva dagen som sagt och sedan skjöts det bara upp. När jag till slut vid tio-tiden nu ikväll blev så arg på skoluppgifterna och att inget gick min väg så tänkte jag att jag kunde ta en mikro runda och springa bort aggresionerna. Var ju ändå tvungen att ta ut hunden.

Arg som ett bi och irriterad drog jag på mig underställströja och flis och snörade på skorna. På med pannbandet och reflex på hundhalsbandet med Robyn i lurarna gick jag sedan ut i mörkret. 1.3 km senare gick jag in genom samma dörr med ett leende på läpparna.

När jag sprang sprang jag snabbt och aggresivt (ca 4.30/km tempo) men tvingades ju även stanna titt som tätt för att hunden skulle få kissa. Men det är så skönt att en sådan urladdning kan få en att må bättre. Och nu har jag gjort säsongens första mörker-runda, det måste ju betyda något?

Jag ser detta som bästa möjliga uppladdning för kommande vecka.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer