Men november ska bli bättre

Det blev en väligt produktiv kväll igår. Utöver plugg och betalning av restskatt så sammanfattade jag oktober månad och gjorde ett nytt krysschema för november. Men jag tänkte nu i detta inlägg framförallt fokusera på resultaten jag fått av den gångna månaden.



Inser att det blir en hel del text här under. Men jag gör tydliga rubriker så kan ni ju läsa det ni är intresserade av. Om ni har några frågor svarar jag mer än gärna på dem.

Fotbollsträning
Målet var 10 träningar, men då sässognen är slut fanns det inte ens tillfälle för 10 träningar denna månad utan endast 8 tillfällen gavs. Av dessa gick jag uselt nog enbart på 3 träningar. Har varit ycket med skolan och andra engagemang som krockat och det är svårt att vara motiverad till att prioritera bort annat då lågsässongsträningarna inte är så roliga för oss målvakter.
summa: 3/10

Löpning
Målet låg på 9 pass vilket skulle innebära löpning 2 ggr i veckan. Jag hade samma mål för september och var då bara ute 3 gånger. Oktober månad har varit bättre och jag har tagit mig ut 7 gånger. Det har inte varit några jättelånga rundor. Men det handlar mycket om att få in rutinen.
summa 7/9

Alternativ träning
Här måste jag säga att jag kommit en bra bit påväg. Målet denna månad var 6 dagar och det är precis så många dagar jag tränat något annat än löpning och fotboll. Under dessa dagar har jag hunnit med 8 olika gruppträningspass och 1 pass på gymmet. Helt klart godkänt! Det som dominerar är Afro och Core.
summa 6/6

Situps
Jag gör 4 olika sorters situps och de ska göras någon gång under dagen. I början av månaden gjorde jag 50*4 stycken och nu i slutet gör jag 60*4. JAg har bestämt att inte öka det antalet under kommande månad utan istället fokusera på att varje situps ska kännas mer. Jag har kryssat 25 av dagarna men målet låg på 28.
summa 25/28

Armhävningar
Jag gör en omgång vanliga armhävningar och en omgång på knä. Just nu ligger jag på 20*2 armhävningar per dag. Målet var att kryss 28 dagar, men enbart 24 är kryssade. Jag har även börjat göra dips  och ska införa en ruta för det nu till november.
summa 24/28

Sockerfritt
Jag är verkligen sämst på detta. målet var 18 dagar utan något onödigt tillsatt socker. Jag tittar inte stenhårt på socker i mat, utan det är godis/läsk/drinkar/kakor och liknande. Jag har dock varit väldigt noggrann att minsta godisbit, om det så bara är en, gör att jag inte kryssar rutan. Jag har totalt varit utan socker 13 dagar denna månad. Dock äter jag betydligt mindre per dag än jag brukar och får väl se det som ett steg i rätt riktning.
summa 13/18


Alkoholfritt
Målet på 21 dagar utan alkohol uppfylldes nästan då jag kunde kryssa för 20 dagar. Det gäller dock samma sak här som för socker, men det är ännu tydligare. Då jag inte dricker lika mycket har min tolerans sjunkit och jag dricker öl betydligt långsammare. MEn jag tycker att jag borde klara att tacka nej till kvällsölen fler gånger på en månad.
summa 20/21

Vikt
Detta är inget som finns med på krysschemat, men det är ju något som förändras. och då jag vägde mig flitigt i början av månaden med tanke på kålsoppedieten så tänkte jag att jag skulle göra en utvägning också. Men då jag pendlar väldigt mycket i vikt och lätt lägger på mig vätska fungerar det inte att jag väger mig en dag för att se resultat. Men jag kan väl generellt säga att i början av månaden låg jag på strax över 66 kg och nu i slutet pendlar det kring 65, så någon form av viktnedgång har ju skett. Utan att jag egentligen har skött mig över huvudtaget...
summa 1 kg ner

Andra roliga siffror:

Antal grupptsäningspass: 8 st
Antal gjorda situps (utöver gruppträning): 4660 st
Antal gjorda armhävningar: 840 st
1 Lisa:

skriven

Jag är impad! Dock är det väl lite undervärdering att säga "så någon form av viktnedgång har ju skett. Utan att jag egentligen har skött mig över huvudtaget...". Du har verkligen skött dig, och du väger perfekt så du behöäver inte gå ner i vikt. Träna på och trivs, det är viktigast. Kram!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer