Ilska och lättnad

Här på kvällskvisten bestämde sig sambon att stcka ut och springa, och jag hade ju lovat mig själv att jag skulle testa knät lite. Så jag hängde på. När han drog ut mig i mörker och Lera på en stig jag aldrig gått på helt utan belysning blv jag arg. Jag kämpade på i hälarna på honom och svor tyst varje gång fötterna vek sig unter mig på grästovor. Jag muttrade ilsket hela rundan. Hade jag bara vetat var jag var skulle jag ha sprungit hem, men jag hade ingen aning. Så fort jag kunde lokalisera mig sprang jag hem.

Hur känns det nu i efterhand? Jo, terränglöpning i mörker är ju rätt så kul faktiskt... om jag bara haft en pannlampa och lite fler reflexer.



Och jo, titta, det blev snabbaste tiden per km hittills. Kändes som ett bra tempo och hade inte benen varit som cement sedan dagens styrketräning hade kanske även humöret varit lite bättre.
1 Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

skriven

duktigt sprunget tycker jag!



Hoppas du har en finfin fredag!



//Anna

driver webshoppen och klädmärket Avanna.

Just nu fraktfritt med koden FREE

NY Marilynkollektion till specialpris

Tag 3 betala för 2 på alla today och kameraprodukter.

www.avanna.se

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer