Det här med alkohol

Jag vet inte hur tydlig jag varit med detta i bloggen, men en dryg vecka in i november ungefär bestämde jag mig för att resten av månaden skulle jag helt undvika alkohol. Idag är det den 27e november och jag har varit utan alkohol i 18 dagar.

Detta kan tyckas vara en liten grej och ingen anledning att höja på ögonbrynen, men jg är av annan uppfattning. Som student, och väldigt aktiv i studentlivet är det märkvärdigt att inte dricka alkohol. Jag har redan fått frågor huruvida jag är gravid, eftersom jag väljer ramlösa istället för öl.

Hur har jag upplevt detta lilla experiment då? Jag saknar i stort sätt inte alkoholen. Det är rödvinet på fredagkvällen eller en kall öl till maten man saknar. Men jag saknar inte att varken vara full eller bakfull och det har varit förvånansvärt lätt att avstå.



Och så då till det som jag antar att ni vill veta, hur påverkas kroppen? Det är svårt att svara på då jag inte har en särskillt lång testperiod men det jag märkt är att vikten inte påverkas lika mycket då jag äter skit. Jag svullnar inte upp lika mycket som vanligt heller. Men det kan ju vara en inbillning.
1 HurtMaja:

skriven

najs!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer