Rejected

Jag läser bloggar av olika karraktär. Jag delar upp dem i olika grupper av bloggar. De är av olika skäl jag läser och följer dessa. De ger mig olika saker, men alla ger mig något.

Som jag lovade tänkte jag nu ge ett exempel på bloggar jag inte längre följer.

Kissie. Jag har precis som många andra tyckt et varit komiskt att följa spektaklet. Jag ser inte ner på henne, hon lever sitt liv. Men jag beslutade att sluta följa det. Bloggen inspirerar mig inte till någonting. ag skulle aldrig någonsin villja leva hennes liv. Jag är inte ett dugg intresserad egentligen. Mer än att hänga med i diskussioner. Och droppen var nog när hon försöker inbilla folk att hennes bror är världskändis. Näe. Jag slår mig fri och ska inte följa henne mer.

Foki är också någon jag slutat följa. Visst, hon är söt och lägger ut väldigt snygga bilder. Men tjejen verkar sakna verklighetsuppfattning. Hon lägger ut konstig musik i oika youtubeklipp och "veckans sötis" klipp. Insåg helt plötsligt hur oerhört opersonig blogg hon har.

Även andra storbloggar har jag slutat följa för att de tilltalar inte mig. ag är inte intresserad och varför följa en blogg bara för att man ska? Även en del träningsbloggar har jag lagt ner att följa.

Sofi Lindberg
följde nästan slaviskt ett tag och tyckte om hennes blogg väldigt mycket men något har hänt. Antingen har jag fått mer kritiska ögon eller så har bloggen blivit sämre. Tror snarare på att det är jag som blivit mer kritisk. Det finns så oerhört många andra bloggar inom samma område med skillnaden att de som skriver kontrollerar stavningen och lägger ut snygga bilder. Jag vet att jag är långt ifrån perfekt på detta. men det blev så pass mycket att jag störde mig bara på det. Och jag finner inte längre någon motivation eller inspiration i hennes inlägg.

Candydarling
har även hon försvunnit från min bloglovin-lista. många innehållslösa inlägg och jag blev nästan bara irriterad av att läsa det. Men ändå fortsatte jag så länge. Vet ej varför. Nu har jag då som sagt slutat.

Apan
reesulterade också i "sluta följ". Tycker inte det är en dålig blogg, absolut inte. men det blev för många inlägg. hälften av alla mina olästa inlägg var från denna blogg och då jag varken har barn eller brinner för litteratur-lära så var de flesta inlägg tämligen ointressanta för mig.

Självklart finns det fler. Det finns hur många bloggar som helst. Detta var bara lite tankar.
1 APAN SATT I GRANEN:

skriven

Men visst var det kul så länge det varade? hihi Jag har full förståelse. Tack för de snälla orden. Kram!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer