Hur finner jag motivation?

Jag vet att det kommer vara så skönt när jag är färdig. Ja redan efter första 5-minuter-intervallet kommer jag bubbla och studsa. När regnet bara kommit in på skinnet och varje regndroppe inte längre svider, utan istället svalkar skönt. Då kommer jag vara nöjd. Det är underbart att springa när det regnar. Sval och frisk luft i lungorna istället för gassande sol och damm. Stegen blir lite kvickare och benen lite starkare, bara på grund av det renande renget.



Men nu när jag sitter inne i stugan iförd löpartights och raggsockor, ja då känns den där joggingrundan mindre lockande. Jag SKA springa idag. Varför göra en så big deal av det? jag ska, men inte riktigt än... Först ska jag bara....
1 Elin [ n e v n a r i e n ]:

skriven

sv, Oj vad roligt att höra! Det är ju 2642 inlägg! ;D Haha :)

2 Rebecca:

skriven

Jag hatar att springa utomhus, föredrar löpband!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer