2 veckor avklarade

Igår låg vi några timmar på stranden. Solen sken och det var underbart. Flera dopp i havet blev det också. På kvällen skulle vi titta på fotboll och jag kände att det skulle vara skönt att få helgens löpning avklarad. Därmed snörade jag på mig skorna och stack ut på fältet. Det som gällde var 20-40 min lugn distanslöpning.

 

När jag sprungit drygt 10 minuter stötte jag på de två lamajuren som går ut på skjutfältet. Och jag tycker de är så läskiga... Så jag vände om direkt och började springa tillbaka. Sprang upp en bit i skogen och sen ner igen. Blev 300 meters löpning i sand vilket sög rejält i benen. När jag var tillbaka vid huset hade det bara gått 22 minuter. Vissa dagar är bättre än andra helt enkelt, och igår var inte min dag.

 

Tillbaka i huset la jag ifrån mig min Ipod, klocka och skor och joggade ner de 100 meterna till havet och hoppade i. På det blev det sedan långdusch. Drog på mig min sköna långklänning och tittade på fotoll med ett glas bubbel (eller några stycken).

 

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer