Zumba Abs

Ja, en tenta skriven nu alltså. Då tar man sikte på nästa som skrivs på torsdag. Jag har varit trögstartad vad det gäller plugget idag. Men jag har åtminstone börjat lite och Jag har även hunnit med ett träningspass. Då min förkylning inte riktigt har gett med sig vill jag inte få upp för mycket flås så jag testade "Zumba Abs" framför TVn.

Det var första gången med Zumba för mig och det var blandade känslor. Jag har ju hoppat över alla intro program och allting, så jag får väl skylla mig själv lite, men de var kassa på att berätta vad man skulle göra. Dock Var rörelserna jag faktikt gjorde bra. Jag fick underbar kontakt med hela bålmuskulaturen och jag är positivt övrraskad. Så här i efterhand är magen stenhård av arbetet och jag är vrålhungrig.

Jag avslutade passet med 500 steg på trampmaskinen i ganska högt tempo och lite armövningar på det, och helt plötsligt var vi nere på 21 pass till nyår, med 18 dagar kvar. Överkomligt?


Kvällens sällskap, Yoshi och trampmaskinen

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer