Just do it

Jag har funderat en del den här julen. Allt blir så oerhört tydligt vad det gäller träning, kost och hälsa just under dessa dagar. Alla börjar helt plötsligt leva för mat och godis, jag är inget undantag. Men varför gör man det egentligen? Allt börjar kretsa kring at tman ska äta mycket istället för att man ska äta lagom. Man ska fika hela tiden mellan det är det julgodis. Och varje år är det likadant. Runt den 27e-28e när den värsta koman lagt sig så säger alla: Efter nyår, då börjar mitt nya liv.

Men varför ska man vänta till nyår? Varför inte redan den 27e eller 28e ta på sig löparskorna och sticka ut, cykla bort till gymmet eller gör ett styrkepass hemma. Jag har också den där gnagande känslan som säger att detblir lättare när det är ett nytt år. Men varfr skulle det vara lättare i januari än nu? Det är mer folk på gymmet, det är fortfarande samma väder, om inte kallare och kroppen har haft ännu en vecka på sig att dega till ordentligt.

Så det jag vill ha sagt; det blir så oerhört mycket lättare om man bara fortsätter att träna julen igenom. Och framförallt mellandagarna då gymen står tomma.


JAg idag. Testar mitt kamerastativ jag fick i julklapp.

JAg säger inte att du ska skippa julen och springa ett maraton istället, snarare att det är bättre att göra lite hela tiden än mycket ibland.
1 Ashley:

skriven

Håller helt med dig, tränade inte hela förra veckan (iom tentavecka) men ångrar det nästan efter julhelgen, så jag har ångesttränat sedan i måndags. Snacka om att det har varit extra tungt efter EN veckas uppehåll.

2 Josefin:

skriven

Jo, men visst är det svårt att komma in i ett flow igen! Det är jättesvårt efter bara en veckas uppehåll.

3 Träningsglädje:

skriven

kul med stativ - jag fick också ett i julklapp men har inte testat det än. måste göras snarast!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer