Dagens träning

Vid lunchtid idag insåg jag det faktum att jag hade 11 träningspass kvar att utföra innan årets slut. Många hade nog gett upp då det enbart återstod 2½ dag. Ärligt talat hade jag i vanliga fall också gett upp. Men inte den här gången. Jag bestämde mig för att ge det en chans och avsluta starkt. Så idag blev det följande:

Zumba abs och jag blev lika irriterad på instruktörerna som förra gången. Kör med den där DVDn och den är så irriterande! Men oavsett det så är delar av den bra. Bland annat blir jag faktiskt trött i magen på ett helt annat sätt än när man gör vanlig styrka. Så något ger det väl.

Löpning med nya skorna. Ingen jättelång runda och inte jättesnabbt. Men jag kom åtminstone ut. (Rundan finns i inlägget under)

Yoga för att lugna ner och sträcka ut kroppen strax innan kvällsmaten. Tror det hade blivit bättre om jag gjorde min yoga mer regelbundet.

Så nu är vi nere på 8 pass som skall avverkas på två dagar. Det är som sagt svårt, men inte omöjligt. Jag har lite funderingar på morgondagens träningsupplägg. Tittar ni in här då får ni se hur det gått.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer