Regnig träning

Regnigt och kallt och ruggigt. Svårt att tro att det bara är början av Augusti. Snarare oktober. Detta innebar att understället åkte på till träningen och gud vad skönt det var!

 

Precis som jag befarade  blev det ingen hård träning för min del. Cyklade 7 km till planen i ganska bra tempo på den nyservade cykeln. Under träningen småjoggade jag bara och gjorde lite lätta styrkeövningar för att inte lå upp sträckningen. Stod i mål under skotträningen, men det gick ite på halvfart då jag inte vågade slänga mig, också det på grund av skadan. Sen 7 km cykel hem.

 

Väl hemma tog jag Yoshi och joggade en runda runt kvarteret. Jag var ju redan iförd träningsklader och dyblöt så kunde passa på tyckte jag. Han verkade uppskatta det och väl inne tyckte han mitt ansikte smakade väldigt salt och gott. Det blev ganska svårt att ta en bild helt enkelt...

Trots lågt tempo och regnigt så var det så skönt och befriande efter en dags plugg.

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer