Mumsigt

Gårdagen bara flög förbi. Jag pluggade, vi städade här hemma och på kvällen lagade vi mat och åt med kompisar och sen spelade vi spel halva natten. Nu är det helg så det blev en sovmorgon med frukost på sängen och lite filmtittande på förmiddagen.


När filmen var slut var det dags för lunch. Jag stekte kesoplättar av två oika varianter och vispade grädde med en klick kvarg i. Till det blev det tärnad vattenmelon och äpple. Jag åt betydligt mer frukt  än det på bilden, men de stora tallrikarna är i diskmaskinen så fick ta det i omgångar.

Receptet på plättarna hittade jag på Linns blogg:
1-2 ägg + 2 äggvitor
100-120 g keso eller kesella
1 msk dinkelmjöl
(nästa gång ska jag nog slänga i lite salt också)

Typ 1

Riven banan
Några stänk kakao
½ dl whey complete mintchoklad

typ 2
rivet äpple
bakpulver
kanel
kardemumma
1 Lisa - Smilinggirls!ッ:

skriven

Åh, smarrigt! :D

2 Rebecca Rehn { F O T O }:

skriven

Åh, vad gott!



(Va gärna med i min tävling i samarbete med Coolstuff.se!)

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer