Att läsa en bok

Som jag nämnt tidigare skrev jag en tenta i Torsdags. Det var den tenta jag hade bestämt mig fö att skriva under denna omtentaperiod såhär precis innan terminsstart. Idag är det måndag och exakt en vecka tills terminen drar igång. Detta innebär en veckas semester. Jag har bestämt mig för att lägga alla måsten på hyllan och ägna mig fullhjärtat åt semester.

Detta innebär att jag kommer spendera dagen med min kaffekopp och shoppaholicen Becky. Jag känner en hatkärlek till dessa böcker som jag läst nu under sommaren. Är inne på sista boken i serien och jag älskar att hata henne. Eller är det tvärt om, jag hatar att älska henne?

Hur som helst. Jag älskar att läsa böcker och försvinna in i den andra världen. Jag jobbade under ett års tid på akademibokhandeln och älskade bara att få vara nära alla böcker. Jag tror dock jag handlade för nästan lika mycket som jag tjänade. Men trots allt är läsning något jag har väldigt svårt att göra plats för i vardagen. Det blir nästan bara på semesern jag tar mig tiden. Detta är något jag ska försöka råda bot på under hösten. Varför inte läsa en timme efter skolan eller innan man somnar istället för att slötitta på TV?

1 Michelle:

skriven

Har du läst ut boken?!

Jag läste den på semestern i grekland. Tog slut på 1 dag :) Underbart bra!!

Kommentera här:

Foto: Emelie Ohlsson

Här följer ni mig på min väg tillbaka från korsbandsskadad via en operation till mitt aktiva liv. Mitt mål är att under 2016 göra comeback i fotbollsmålet i division 1 och att lyfta tyngre på gymmet än jag någonsin gjort tidigare. Det är en lång väg kvar, men för var dag som går är jag närmare.

Instagram

@Jossefinast

Länkar

Tabell och resultat - Div 1 Södra Götaland, damer